AlhamduliLLAH.Lancar dan berjaya. Itulah gambaran program yang julung kali diadakan di bandaraya Miri melibatkan remaja bermotorsikal sekitar Miri. Biarpun digelar mat ataupun minah rempit;ia tidak menjadi halangan pada Dewan Pemuda PAS Miri dalam menyantuni remaja ini dengan kaedah dakwah melalui minat para remaja ini.

Program disertai kira kira 24 buah motorsikal termasuk seorang penunggang OKU berjalan dengan baik. Majlis perasmian disempurnakan Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pusat,Saudara Khairul Faizi. Dalam ucapan beliau merakamkan rasa syukur pada ALLAH dengan respon baik serta kesungguhan peserta itu mengikuti program "Orang Mudak Geng Kamek" dengan mengikuti setiap adab dan akhlak sepanjang konvoi.

Biarpun para peserta biasanya dibiarkan dijalanraya tanpa arah tuju;PAS mengambil inisiatif mendekati mereka;malahan sepanjang program peserta akan singgah dalam program sumbangan kebajikan bagi menyaksikan masalah rakyat khasnya di pinggir Miri serta tidak melupakan program ibadah dengan Solat Berjemaah dan Tazkirah. Beliau mengingatkan Sirah mengajar tentang peripenting Orang Muda atau Remaja dalam membantu usaha dakwah ISLAMIYYAH.Tambahnya lagi,sewajarnya program sebegini diteruskan dan dikembangkan agar dapat menghapuskan budaya negatif dikalangan mat/minah motor,agar dapat menyumbang kepada masyarakat.

Turut serta dalam melepaskan konvoi di Pasaraya Emart ialah Ketua Penerangan Kawasan,Ir M Azwani dan pimpinan Dewan Pemuda PAS Miri.Program turut melibatkan singgah kebajikan disekitar Permyjaya dan bergerak ke Boulevard dalam penyebaran risalah maklumat Pakatan Rakyat. Destinasi terakhir ialah di Luak Esplanade dimana peserta telah bersolat Asar secara berjemaah di hadapan Pantai Luak . Ia menjadi bukti bahawa kemana kita pergi Solat wajib dilakukan malah menjadi Syiar ISLAM dalam menunjukkan kekuatan Jemaah ISLAM itu sendiri.

Beberapa aktiviti menarik seperti pertandingan Motor Lambat,Motor Paling Selamat dan FUTSAL Pantai diadakan. Sepanjang program semua peserta telah mengikuti langkah keselamatan seperti beratur satu barisan motor bagi mengelakkan kemalangan dan gangguan lalulintas.
InsyaALLAH lebih banyak program sebegini akan dilakukan dalam menyampaikan mesej dakwah dan keadilan pada anak muda dan seluruh rakyat Miri.