Sambutan Rumah Terbuka Aidil Fitri PAS Miri Dihadiri oleh Berbagai Kaum dan Agama

Orang ramai menikmati hidangan jamuan Hari Raya




Gambar pemberian duit Raya kepada kanak-kanak oleh pimpinan Pakatan

Miri - PAS Miri telah mengadakan ramah tamah rumah terbuka Aidil Fitri di Taman Tunku baru-baru ini. Sambutan sungguh menggalakkan dari penduduk di sekitar kawasan perumahan Taman Tunku dan juga dari sekitar kawasan Sibuti dan bandar Miri. Terdapat berbagai jenis hidangan makanan tempatan dan minuman disediakan untuk para pengunjung pada majlis tersebut. Berapa orang pimpinan Pakatan Rakyat seperti YB Ling (DAP), Zuhaidah (PKR), Jofri Jaraiee (PAS) dan juga penduduk tempatan dari berbilang bangsa dan agama turut hadir pada majlis tersebut.


Ini menunjukkan bahawa PAS boleh di terima oleh semua golongan tanpa mengira bangsa dan agama.

Gambar YB Ling menyampaikan hadiah cabutan bertuah kepada salah seorang peserta dalam majlis tersebut

Pada majlis tersebut juga diadakan cabutan bertuah untuk semua golongan dan juga pemberian duit raya kepada kanak-kanak dari berbilang kaum dan agama. Dengan adanya majlis seperti ini PAS Miri dapat merapatkan dan mengeratkan silaratul rahim antara semua kaum dan juga dengan penduduk tempatan yang sebelum ini belum mengenali PAS secara dekat. Bila mereka hadir pada majlis PAS bersama rakyat ini akan dapat memberi gambaran yang jelas bahawa PAS adalah Parti yang sesuai diterima oleh semua kaum tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

PAS Miri
Jofri Jaraiee

English version
PAS Miri Aidil Fitri Open House Celebration Attended by Various Racial and Religious
Group picture of Pakatan Rakyat leaders and the visitors

Miri - PAS Miri had a welcoming Aidil Fitri open house at the Taman Tunku recently. The response was so encouraging from the residents in the vicinity of Taman Tunku residential areas and also from Sibuti areas and Miri town. There are a variety of local dishes and drinks are provided for the visitors at the event. There are also a leaders from Pakatan Rakyat attend the gathering like YB Ling (DAP), Zuhaidah (PKR), Jofri Jaraiee (PAS) and local residents from various races and religions were present at the occasion. This shows that PAS can be accepted by all groups regardless of race and religion.
Photo of PAS Miri Chief gives a luckydraw to one of the Chinese participants

In the event there are also a lucky draw for all groups and also a grant of Raya gift to children of different races and religions. With this kinds of occasions PAS Miri will foster a goodwill and amity among the races and also with local people who previously were not familiar with PAS. When they present at the PAS event they will be able to get a clear picture that PAS is the appropriate party acceptable to all people regardless of race, religion and political belief.