PAS Sesuai untuk Semua Kaum dan Agama
MIRI - Sempena perayaan Tahun Baru Cina baru-baru ini, rombongan PAS Miri telah berkunjung ke rumah masyarakat Cina di sekitar bandaraya Miri, Ini merupakan kunjungan muhibah yang dilakukan oleh PAS Miri untuk merapatkan perhubungan antara kaum dan agama.
PAS Miri sentiasa mendekati semua kaum di Miri tanpa mengira bangsa dan agama. Dengan aktiviti sebegini, masyarakat di Miri akan mudah mengenali PAS secara dekat. Ini juga secara tidak langsung akan menghakiskan perasaan takut dan salah faham masyarakat Islam dan bukan Islam terhadap PAS selama ini.
Ada sesetengah pihak mendakwa, PAS akan ditolak di Miri atau di Sarawak disebabkan PAS hanya sebuah parti yang memperjuangkan Islam semata-mata tanpa memikirkan masalah orang lain.
Dakwaan ini adalah tidak tepat, hanya mereka yang takut akan kedudukan mereka terancam dan jahil saja yang beranggapan begitu.
PAS Miri telah membuktikan bahawa dakwaan tersebut tidak tepat, dengan wujudnya Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang terdiri dari berbagai kaum dan agama telah dengan sendirinya menafikan dakwaan tersebut.
Kalau PAS tidak terima oleh masyarakat berbilang bangsa dan agama di Sarawak, sudah tentu mereka ini, tidak akan bersama PAS dan menubuhkan DHPP. Setelah mereka mendapat kefahaman tentang perjuangan PAS dan Islam, mereka yakin bahawa PAS boleh di terima oleh semua kaum dan agama di Negara ini.
Atas usaha yang dilakukan oleh PAS Miri selama ini, telah menunjukan peningkatan sokongan yang positif,dari masyarakat Islam, dan bukan Islam terhadap PAS di Miri dan juga Sarawak.
Mereka menerima PAS dengan baik dan akan memberi kerjasama jika PAS bertanding dalam kawasan bandar dan Luar Bandar, dengan kerjasama Pakatan Rakyat, PAS sudah pasti mampu mengalahkan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke13 nanti.
Kita akan sentiasa memberi penerangan dan penjelasan kepada masyarakat berbilang kaum di Miri khususnya, bahawa kedatangan PAS di Miri bukan saja sebagai sebuah politik dan dakwah semata-mata bahkan bersama-sama dengan Pakatan Rakyat menegakkan keadilan dan memberi kebajikan kepada semua kaum tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.
Jofri Jaraiee
PAS Miri




English version
PAS Suitable for All Racial and Religious
MIRI - In conjunction with Chinese New Year recently, PAS Miri delegation has visited the Chinese community in the Miri city, this is a goodwill visit by PAS Miri to close the relationship between race and religion.
PAS Miri will always close to all the people in Miri regardless of race and religion. With these activities, the people will easily recognize PAS Miri closely. This also indirectly will erode feelings of fear and misunderstanding of Muslims and non-Muslims towards PAS over the years.
There are some people claimed that PAS will be rejected in Miri or in Sarawak because PAS is a party fighting for Islam alone, without considering other people's problems.
This claim is not accurate, only those who fear their position threatened and ignorant only who thought so.
PAS Miri has shown that the allegations is not accurate, with the existence of PAS Supporters Assembly Hall (DHPP) which consists of many races and religions, has denied the allegation by itself.
If PAS is not accepted by the multi-ethnic and religious communities in Sarawak, they certainly will not with PAS and establish DHPP. Once they get an understanding of the struggle of PAS and Islam, they believe that PAS can be accepted by all races and religions in this country.
On the efforts made by the PAS Miri so far, has shown an increase, positive support from the Muslim community, and non-Muslims for PAS in Miri and Sarawak.
They accept PAS very well and will give full cooperation if PAS to contest in the urban and Rural Areas, in cooperation with the People's Alliance, PAS definitely able to defeat the Barisan Nasional (BN) in the 13th general election later.We will always give explanations and clarifications to the multi-racial society particularly in Miri, that the advent of PAS in Miri is not only as a political and missionary alone, but with the People's Alliance uphold justice and welfare to all people regardless of race, religion and political belief.



PAS Sarawak ulih numbangka kubu BN: Jofri
Posted on January 25, 2012, Wednesday
MIRI: PAS Sarawak ngembuan pengarap ke tinggi ulih numbangka kubu kuat Barisan Nasional ba Pengawa Bepilih Besai ti Ke-13 (PRU-13) ti deka datai tu ila berindik ari gaya sukung mensia mayuh ke majak nambah ari pupu raban bansa ngagai parti nya.
Sapit Komisyener PAS Sarawak, Jofri Jaraiee madahka parti tu ukai semina negika nasit orang Islam tang nasit semua raban bansa enggau pengarap enda ngira di mengeri tauka menua pesisir.
“PAS semampai deka nyempil diri ngagai rayat lalu bedau lama ke udah bisi ngabang Taun Baru China dikena ngerapitka kaul parti begulai enggau raban bansa China ,” ku iya bejaku ngagai Utusan Borneo kemari.
Indah ku iya, nengah aktiviti ti baka tu , rayat Miri deka nyamai agi ngelala sereta nyempil PAS seraya ti nulak dawa PAS semina negika nasit orang Islam aja .
“Bisi mega kedua bedawaka PAS deka ditulak tauka enda diterima laban ku sida PAS semina sebuah parti ti ngemeratka Islam aja enda mikir penanggul ti ditapi orang bukai.
Dawa tu enda betul, semina sida ke buyanka penuduk sida dikeruga ti ngembuan anggap ke baka nya ,” ku iya .
Nitihka iya, PAS Miri udah ngayanka jaku dawa nya enda betul , nengah penumbuh Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) ke dipasuk mayuh bengkah raban bansa enggau pengarap.
“Enti PAS enda diterima semua pupu raban bansa enggau pengarap di Sarawak, udah tentu sida enda deka nyadi raban DHPP.
Jofri madahka, PAS semampai meri penerang ngagai rayat di Miri parti tu ukai semina beratka politik tang ngembuan tanggungpengawa nyaga pengelantang mensia mayuh.





PAS berkeyakinan tinggi mampu menawan kubu kuat BN
Posted on January 26, 2012, Thursday
MIRI: PAS Sarawak berkeyakinan tinggi mampu menumbangkan kubu kuat Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) berikutan pertambahan sokongan rakyat pelbagai kaum terhadap parti itu.
Timbalan Pesuruhjaya PAS Sarawak Jofri Jaraiee berkata, parti itu bukan sekadar memperjuangkan nasib rakyat Islam sebaliknya nasib semua kaum dan agama tidak kira di bandar mahupun luar bandar.
“PAS sentiasa berusaha untuk mendekati rakyat dan baru-baru ini kami telah mengadakan kunjungan Tahun Baharu Cina bagi mengeratkan hubungan parti bersama masyarakat Cina,” katanya kepada Utusan Borneo kelmarin.
Malah katanya, melalui aktiviti sebegini, masyarakat Miri akan mudah mengenali PAS secara dekat dan secara langsung menangkis dakwaan yang kononnya PAS hanya memperjuangkan nasib rakyat Islam sahaja.
“Ada sesetengah pihak mendakwa PAS akan ditolak atau tidak diterima di Sarawak disebabkan PAS hanya sebuah parti yang memperjuangkan Islam semata-mata tanpa memikirkan masalah orang lain.
“Dakwaan ini adalah tidak tepat, hanya mereka yang takut akan kedudukan mereka terancam dan jahil saja yang beranggapan begitu,” jelasnya.
Menurutnya, PAS Miri telah membuktikan bahawa dakwaan tersebut tidak tepat, dengan tertubuhnya Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang disertai pelbagai kaum dan agama.
“Kalau PAS tidak diterima oleh masyarakat berbilang bangsa dan agama di Sarawak, sudah tentu mereka tidak menganggotai DHPP.
Setelah mereka mendapat kefahaman benar tentang perjuangan PAS dan Islam, mereka yakin bahawa PAS boleh diterima oleh semua kaum dan agama di negara ini,” ujarnya.
Jofri memberitahu, PAS sentiasa memberi penerangan dan penjelasan kepada masyarakat berbilang kaum di Miri dan parti itu bukanlah sebuah parti yang hanya mementingkan politik sebaliknya bertanggungjawab menjaga kepentingan rakyat.Read more: http://www.theborneopost.com/2012/01/26/pas-berkeyakinan-tinggi-mampu-menawan-kubu-kuat-bn/#ixzz1kYWHykaa