Budaya Merosakkan Papan Iklan dan Bendera Parti Harus Dihentikan Segera
  
Sepanduk atau Papan iklan dan juga bendera PAS yang dipasang di kawasan Kg Lusut Jaya dalam parlimen Sibuti telah dibuang dan dirosakkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Kita dapati beberapa papan iklan dan bendera PAS telah dirosakkan oleh mereka yang tidak mempunyai sikap profesional dalam menghadapi pihak lawan.

Merosak papan iklan dan bendera parti yang bertanding dalam pilihanraya umum ini merupakan satu kegiatan oleh pihak yang tidak bertamadun. Kita tidak mahu kegiatan merosak bendera yang berlainan fahaman politik menjadi budaya politik di Malaysia ini.

Sepatutnya semua pihak yang bertanding bebas meletak papan iklan dan bendera politik parti masing-masing di tempat yang dibenarkan tanpa sebarang gangguan. Ini musim pilihanraya umum sepatutnya perkara semacam ini tidak berlaku dalam negara yang mengamalkan demokrasi.

Kita mengesa pihak SPR dan pihak keselamatan dapat memantau dan mengambil tindakan tegas keatas mereka yang merosakkan papan iklan dan bendera parti yang bertanding tanpa mengira fahaman politik.

Diharap pihak yang berkenaan dapat bertindak segera demi keselamatan semua pihak yang bertanding dalam PRU13 ini supaya tidak ada kejadian yang tidak diingini berlaku. Kerjasama dengan semua pihak yang berkenaan sangat dihargai.

Jofri Jaraiee
PAS Miri, Sarawak

English version
Damaging culture of Billboards and Flag Party should be stopped immediately
Banners or billboards and also PAS flag which is installed at the Kg Lusut Jaya in Sibuti parliamentary was removed and destroyed by irresponsible parties.
We find that a number of billboards and PAS flags destroyed by those who do not have a professional attitude in facing of an opponent.
Destroying billboards and party flags that competed in these elections is an activity of the barbarians. We do not want an activities of damaging the flag which has are different political ideologies become a Malaysia's political culture.
Should be all the contenders are free to put their flags and billboards of their political party in a place that is permitted without any interruption. This is general election season so this sort of thing should not happen in a democratic country.
We urge the EC and the security can monitor and take action upon those who damaging the billboards and flag of those contesting parties regardless of political affiliation.
It is hoped that the relevant authorities take immediate action for the safety of all the contenders in this 13GE so that no untoward incident takes place. Cooperation with all parties concerned is highly appreciated.
Yours faithfully
Jofri Jaraiee
PAS Sarawak Deputy Commissioner iii cum PAS Miri Chief