Salam Aidil Fitri Dari PAS Sarawak Untuk Semua

Umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidil Fitri yang akan menjelang tiba beberapa hari lagi, segala persiapan sudah disediakan untuk menyambut hari yang mulia itu. Ramai juga yang sudah bergerak balik kampung samada menggunakan jalan darat, air dan udara.
Kepada mereka yang hendak balik kampung, utamakan keselamatan diri dan juga keluarga, jangan berebut-rebut semasa naik bas, bot express dan sebagainya agar tidak berlaku kejadian tidak diingini terjadi. Semoga sampai ke destinasi masing-masing dengan selamat.

Kita di Malaysia cukup bertuah kerana dapat hidup aman damai walaupun kita hidup dalam keadaan masyarakat yang berbagai kaum dan agama.

Kita perlu saling hormat-menghormati antara satu sama lain. Jangan suka menghina anutan atau kepercayaan agama lain kalau mahu melihat masyarakat kita hidup dalam keharmonian.

Sempena menyambut perayaan Hari Raya yang mulia ini, saya bagi pihak PAS Sarawak ingin mengucapkan selamat Hari Raya Aidil Fitri kepada semua umat Muslim khasnya dan juga kepada semua kaum agar kita sama-sama dapat meraikan perayaan ini dalam  suasana riang, aman dan harmoni tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

Sebarang kesilapan dan kesalahan harap dapat dimaafkan, semoga kita dapat hidup dalam keadaan harmoni dan aman damai selalu walaupun kita berlainan fahaman politik tapi kepercayaan kita sama iaitu Allah itu Esa, Tuhan semesta alam dan untuk semua manusia.

Maaf Zahir dan Batin dari PAS Sarawak

Jofri Jaraiee
PAS Sarawak

English version

Greeting Eid ul Fitr from Sarawak PAS for All

The Muslims will celebrate Eid ul Fitr which will arrive a few days ahead, all the preparations already prepared to celebrate the glorious day. Many also have moved back to the village either by land, water and air.

For those who want to go back to the home town, own safety and the family comes first, do not rush during the bus ride, express boats and so on so that no untoward incident happens. Hopefully reach their destinations safely.

We in Malaysia are lucky enough to be able to live in peace even though we live in a multi-racial society and religion. We need to respect for each other. Do not like to insult other affiliations or religious beliefs if you want to see the society we live in harmony.

In conjunction with this glorious Eid celebration, I on behalf of Sarawak PAS would like to wish Eid to all Muslims in particular, and also to all people so that together we can celebrate this festival in cheery atmosphere, peace and harmony regardless of race, religion and political affiliation.

Any errors and mistakes hope to be forgiven, hopefully we can live in harmony and peace always even though we are from different political beliefs but trust us that God is the Only One, Lord of the universe, and for all human beings.

Apology Outwardly and Inward from Sarawak PAS (Parti Islam SeMalaysia)

Yours faithfully,
Jofri Jaraiee
PAS Sarawak Deputy Commissioner iii cum PAS Miri Chief