Salam sejahtera kepada semua pengundi,

Esok pada 16hb April 2011 kita semua sebagai pengundi akan diberi hak dan kebebasan untuk memilih wakil yang kita yakin dapat menjalankan amanah dengan baik.

Di antara perkara-perkara yang perlu di ambil perhatian oleh pengundi:-

1. Pilih calon yang dapat menjalankan amanah dengan jujur dan baik.

2. Pilih calon yang sentiasa perihatin dengan masalah rakyat.

3. Pilih calon yang mempunyai rekod perkhidmatan yang bersih dari rasuah.

4. Pilih calon yang berakhlak mulia dan tidak terlibat dengan aktiviti yang tidak sihat.

5. Pilih calon yang ikhlas dan tidak suka menipu.



Buat pengundi di Miri, marilah kita fikir baik-baik sebelum mengundi esok (16hb April 2011). Pilih calon anda dengan hati yang terbuka serta jangan paksa diri anda untuk memilih calon yang bukan pilihan anda dan yang nyata bersubahat dengan golongan yang zalim.


Calon Senadin dari Pkr walaupun dia seorang doktor dan kaya tetapi beliau seorang yang berjiwa rakyat sanggup turun padang bersama rakyat marhean. Beliau juga yakin dengan sikap pemimpin Pas seperti Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang berakhlak mulia dan tidak mengamal rasuah dalam urusan pentabiran negeri tidak seperti apa yang berlaku di negara Sarawak. Kalau dibandingkan dengan Supp yang anti Islam contohnya yang tertulis dalam banner mereka dalam bahasa cina "kalau undi Dap makna undi Pas". Ini jelas yang mereka tidak suka pada Islam. Pas adalah parti yang berjuang Islam dan juga berjuang keadilan untuk semua bangsa tanpa mengira warna kulit dan fahaman politik. Jadi janganlah pengundi Melayu Islam tertipu dengan Supp yang sebenarnya parti perkauman dan anti Islam.


Bagi pengundi Islam dan Melayu walaupun Piasau dan Pujut diwakili oleh Dap yang agak perkauman di Sarawak pada mulanya kalau dibandingkan dengan Dap di semenanjung tetapi setelah Dap bersama dengan parti Islam (Pas) sifat perkauman mereka sudah agak menurun. Contoh yang jelas ketua menteri pulau pinang Lim Guan Eng banyak membantu orang melayu dan Islam di Pulau Pinang. Beliau menjadikan khalifah Umar Abdul Aziz sebagai idola beliau.Dulu ada pemimpin Dap yang anti Islam tetapi setelah mereka bersama parti Islam Pas sikap dan pandangan mereka terhadap Islam sudah berubah sebab mereka tahu yang selama ini Umno/Bn telah memberi gambaran yang buruk terhadap Islam yang bawa oleh Pas. Sekarang setelah mereka faham Islam yang sebenar yang dibawa oleh Pas pandangan mereka terhadap Islam sudah berubah dan ada sesetengah peminpin Dap sudah mula membaca petikan dari al quran sebagai rujukan. Kita kena fikir kalau kita berkawan dengan orang yang baik-baik dan berilmu insy’Allah akhirnya kita akan jadi baik dan berilmu seperti mereka tetapi kalau kita baik tetapi bergaul dengan orang yang suka membuat kejahatan lama kelamaan kita akan terikut-ikut dengan perbuatan kejahatan mereka. Jadi tiba masanya rakyat Sarawak memilih wakil rakyat yang benar-benar jujur,amanah dan berjiwa rakyat untuk mewakili mereka serta memimpin negara Sarawak dengan lebih baik lagi dari apa yang kita alami selama ini.


Jangan takut untuk memilih kerana inilah peluang yang terbaik buat rakyat Sarawak untuk memilih wakil mereka di Dewan Undangan Negeri yang akan datang. Kita diberi hak untuk memilih lima (5) tahun sekali jadi jangan salah memilih lagi kerana kalau kita memilih semata-mata kerana diberi sedikit wang dan peruntukan yang tidak seberapa akhirnya kita akan menanggung kerugian dan kesusahan dalam kehidupan seharian kita nanti. Sekiranya mereka yang terpilih tidak dapat menjalankan amanah dengan jujur dan baik, dalam masa lima (5) tahun selepas itu kita sebagai pengundi akan menukar lagi mereka ini supaya negara kita bebas dari pemimpin rasuah dan tidak amanah. Dengan cara begini mereka yang terpilih tidak akan berani hendak membuat sesuka hati mereka terhadap amanah yang telah kita beri kepada mereka.


Akhir sekali pilihlah calon anda dengan hati yang terbuka dan mohon petunjuk Allah supaya kita dapat memilih calon yang benar-benar jujur dan ikhlas dan dapat memerintah negara ini dengan lebih baik lagi untuk masa hadapan kita semua.


Selamat mengundi


Terima kasih kerana mengundi Pakatan Rakyat demi kebajikan rakyat.


PAS Miri

English version


Greetings to all voters,


Tomorrow, on 16th April 2011 we as voters will have the rights and freedom to choose our representatives and we are confident that can carry out its mandate appropriately.


Among the things that need to be taken care by the voters: -

1. Choose the candidate who can carry out its mandate in an honest and good.

2. Choose the candidate who is always concerned with people's problems.

3. Choose the candidate who has had a net of corruption.

4. Select candidate noble and not involved in unhealthy activities.

5. Select candidate who are sincere and do not like cheating.


For the voters in Miri, let us think carefully before voting tomorrow (16th April 2011). Choose your candidate with an open mind and do not force yourself to choose a candidate who is not a real choice and abetted by those who do wrong.


Senadin candidate from PKR and he is a doctor even though he is rich, but he is a people-oriented and willing to go into the field with people to solve problem. He also believes that the attitude of PAS Spiritual leader like Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, the noble and corrupt practice is not in the business of the state administration does not like what happened in Sarawak state. When compared with the anti-Islam Supp example is written in their banner in the Chinese language "means a vote for Dap is vote for Pas." It is clear that they do not like Islam. PAS is a party that is struggling to fight for Islam and justice for all people regardless of skin color and political affiliation. The Malay-Muslim voters do not fool by Supp that are actually racism and anti-Islamic party.


For Islam and Malay voters even Piasau and Pujut represented by DAP is somewhat racist in Sarawak was initially compared to the DAP in the peninsular, but after the DAP together with the Islamic party (PAS) they racism have decreased somewhat. A clear example of Penang chief minister Lim Guan Eng much more helps the Malays and Muslims in Penang. He took Caliph Umar Abdul Aziz as an idol. Before there are DAP leaders anti-Muslims but when they work together with Islamic party their attitudes and views on Islam have been changed because they knew that Umno / Bn was given a bad picture of Islam that was brought by PAS. Now that they understand the true Islam brought by the PAS and they views on Islam have changed and there are some DAP leader have started reading quotes from Al Quran as reference.


We have to think that if we make friends with the good people and knowledgeable, Insy'Allah we eventually will become good and knowledgeable as they are, but if we're good, but hanging out with people like to do evil thing will eventually ending up-coming with their evil deeds. So it is time for the people of Sarawak to choose their representatives that are truly honest, trustworthy and soul of the people to represent them and lead the Sarawak state better than what we experienced over the years.


Do not be afraid to vote because this is the best opportunity for the people of Sarawak to choose their representatives in the Legislative Assembly in the future. We are given the right to select five (5) years, so do not choose another one because if we choose simply because of some money and provisions given to us that will ultimately bear the loss and suffering in our lives later. If they have chosen but not carry out its mandate in an honest and good, within five (5) years after that we as voters will change them and our country will free from corruption and untrustworthy leader. This is the way to teach for those who are selected will not dare to enter at will against the trust we have bestowed on them.


Finally, choose your candidate with an open mind and seek the guidance of Allah so that we can choose a right candidate who truly honest and sincere and to govern this country better for all for our future.

Happy voting


Thank you for voting Pakatan Rakyat for the sake of public welfare.


Pas Miri