PAS Sarawak Hargai Peranan Media Tempatan

Pihak Badan Perhubungan PAS Negeri Sarawak telah menerima panggilan dari pihak SPR Sarawak di Kuching yang mengatakan mereka akan menjelaskan bayaran cagaran poster calon yang tertangguh setelah membaca kenyataan PAS Sarawak yang keluar dalam media tempatan baru-baru ini.

PAS Sarawak ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak SPR Sarawak atas kerjasama dan tindakan pantas mereka membalas kenyataan yang pihak kami keluarkan dalam media baru-baru ini.

Kami juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak media tempatan yang memberi ruang dan kerjasama yang baik dengan laporan yang kami keluarkan selama ini.

Apa yang kami laporkan adalah berdasarkan aduan orang ramai dan masalah rakyat yang perlu diberi perhatian oleh pihak berwajib untuk diambil tindakan segera.

Kita akan sentiasa memberi kerjasama dengan semua pihak dan akan memberi cadangan yang membina untuk kebaikan semua. Harap pihak berwajib juga sedia menerima teguran dan cadangan yang kami kemukakan dengan hati terbuka agar tidak timbul salah faham yang boleh menyebabkan hubungan tegang antara pihak pemerintah dengan rakyat.

Begitu juga dengan peranan pihak media agar sentiasa melapor kebenaran tanpa ada tokok tambah atau memutarbelitkan kenyataan yang boleh mencetuskan kemarahan kepada pihak tertentu.

Kerjasama dengan semua pihak amat kami hargai demi kebaikan untuk semua tanpa mengira bangsa,agama dan fahaman politik.

Mudah-mudahan dengan kerjasama yang baik begini akan mengeratkan hubungan baik antara pihak yang berwajib dengan rakyat.

Jofri Jaraiee
PAS Miri, SARAWAK

English version

PAS Sarawak Appreciated the Role of Local Media

The State PAS liaison has received a call from the EC Sarawak in Kuching who say they will pay the outstanding candidate collateral poster after reading the statement of PAS Sarawak that came out in the local media recently.

Sarawak PAS would like to express gratitude to the EC Sarawak for their cooperation and quick action they responded to the statement we released in the media recently.

We also wish to thank the local media give space and good cooperation with the reports we have issued over the years.

What we report is based on public complaints and community problems that need to be addressed by the authorities to take immediate action.

We will cooperate with all parties and will provide constructive suggestions for the good of all. Hope that the authorities also accept any suggestions that we provide with an open heart so that no misunderstandings arise which may cause strained relations between the government and the people.

Similarly the role of the media to constantly reported the truth without any exaggeration or distorted statements that could trigger anger to a certain party.

The cooperation with all parties is appreciated for the good of all regardless of race, religion and political belief.

Hopefully with this good cooperation will foster good relations between the authorities and the people.

Yours faithfully,
Jofri Jaraiee
PAS Sarawak Deputy Commissioner iii cum PAS Miri Chief