PAS MIRI MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT IDUL FITRI KEPADA SEMUA


PAS Kawasan Miri mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri 1435H kepada semua terutama kepada Muslimin dan Muslimat yang merayakannya di seluruh negara. Semoga di hari yang mulia ini kita dapat mengeratkan silaturahim antara keluarga dan juga hubungan sesama kita tanpa mengira bangsa dan warna kulit.

Kepada warga-warga yang telah mula bergerak untuk balik kampung, Berhati-hati ketika memandu agar perjalanan pergi dan balik anda semua selamat. Begitu juga yang menggunakan pesawat, kita berdoa agar selamat sampai ke destinasi masing-masing.

Ketika kita meraikan Idul Fitri ini bersama keluarga, jangan lupa kepada golongan yang kurang bernasib baik seperti fakir miskin, anak yatim piatu dan mereka yang memerlukan bantuan. Kita perlu membantu dan meraikan bersama mereka, agar kita sama-sama dapat bergembira dan menikmati jamuan Idul Fitri yang penuh dengan keberkatan ini.

Semoga amalan kita selama ini diterima Allah. Seandainya ada salah laku dan kesilapan sepanjang tahun yang lalu dan akan datang, marilah kita sama-sama saling maaf memaaf antara satu sama lain walaupun kita mempunyai berbeda pandangan dan berlainan ideologi.

Selamat Menyambut Hari Raya Idul Fitri 1435H. Maaf zahir & batin.

Jofri Jaraiee
PAS Miri, Sarawak

English version

PAS MIRI Wishes Happy Eid ul Fitr to All
The PAS Miri wished Eid 1435H to all, especially to the Muslims who celebrated across the country. Hopefully at this blessed day we can strengthen ties between the family and the relationship between us, regardless of race and skin color.

To citizens who have begun to move back to their home town, be careful when driving so that a return trip will be safe. Similarly, the use of the aircraft, we pray arrived safely to their respective destinations.

As we celebrate this Eid with the family, do not forget the less fortunate, such as the poor, orphans and the needy. We need to help and celebrate with them, so that we all can have fun and enjoy a feast of this blessed Eid.

May our deeds all this while Allah accepted. If there was wrongdoing and mistakes during the past year and in future, let us together mutually apologize to each other even though we have different views and different ideologies.

Happy Eid ul Fitr this 1435H.

Yours faithfully
Jofri Jaraiee
PAS Sarawak Deputy Commissioner iii cum PAS Miri Chief