PosLaju
tapi sampai lambat ?
Ramai pelanggan
Poslaju mengadu tentang penghantaran kiriman mereka tidak sampai tepat pada
masanya ke alamat rumah mereka.
Sesetengah
pelanggan mengadu bahawa masalah seperti perkhidmatan Poslaju di Pujut hanya
menghantar sistem SMS kepada "penerima" dan pakej yang dihantar oleh
pengirim perlu pelanggan sendiri mengambilnya.
Antara aduan mereka
ialah "Mengapa perkhidmatan Poslaju Pujut tidak menghantar pakej terus ke
rumah penerima? Hanya nama perkhidmatan Poslaju tetapi perlahan ia lebih baik
berubah menjadi "Pos lambat", dan tempat yang baru dipindahkan
terlalu jauh dari kediaman. "Kata pelanggan yang tidak berpuas hati.
Menurut mereka,
setiap kali mereka membuat panggilan dalam talian tidak ada yang menjawab dan
mengangkat telefon.
Penduduk yang
tinggal jauh dari pusat Poslaju berada dalam masalah jika penghantaran mereka
perlu diambil di pusat poslaju yang jauh dari tempat kediaman mereka. Setiap
penghantaran perlu dihantar terus ke rumah penerima bukannya diarahkan untuk
mengambil di pusat Poslaju.
Kami menggesa
pengurusan Poslaju untuk berusaha sebaik mungkin untuk mengurangkan masalah ini
dengan meningkatkan tenaga kerja untuk mempercepat proses penghantaran ke
destinasi. Setiap aduan pelanggan perlu diberi perhatian agar perkhidmatan yang
mereka terima dapat memuaskan hati mereka.
Kerjasama dengan
pihak-pihak yang berkaitan untuk mengurangkan kelewatan penghantaran dan
pengiriman kepada pelanggan amat dihargai.
Jofri Jaraiee
Pesuruhjaya PAS
Sarawak
English version
PosLaju
but too slow?
Many Poslaju
customers complain that their shipment does not arrive on time to their home
address.
Some customers
complain that problems like the Poslaju service in Pujut only send SMS systems
to "recipients" and packages sent by senders need their own customers
to pick it up by themselves.
Among their
complaints were “Why doesn't the Poslaju Pujut service send packages directly
to the recipient's home? Only the name of the Poslaju service but slow it
better changed to "Slow Post", and the newly relocated place was too
far from the residence. "Said the dissatisfied customer. According to
them, every time they make an online call no one answers and picks up the
phone.
Residents living
far from the Poslaju center are in trouble if their deliveries need to be
picked up at the post office far from their home. Each shipment must be shipped
directly to the recipient's home instead of being directed to pick up in the
center of Poslaju.
We urge Poslaju
Management to do their best to alleviate this problem by increasing the
workforce to accelerate the delivery process to destinations. Every customer's
complaint needs to be taken care of so that the service they receive can
satisfy them.
Collaboration with
relevant parties to reduce shipping and delivery delays to customers are
greatly appreciated.
0 Comments Received
Post a Comment