Kesilapan Pihak Istana (Royal)?
Jumaat, 15 Julai, 2011 GMT
Pihak Istana pasti akan menjalankan siasatan yang teramat memalukan akibat kecuaian pada bahagian Ratu apabila dia bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib semalam. Bagaimana kemuliaan seorang Ratu telah dibenarkan untuk membuat apa-apa kesilapan yang memalukan?
Tidak mungkin ada pakaian yang lebih berkilau terang dalam almari pakaian diraja. Brilliant bakung kuning! Dari kepala ke kaki! Jika Ratu berjalan mengunakan pakaian ini di KL minggu lepas, sudah pasti beliau juga ditangkap! Tiada persoalan tentang hal itu!
Kegagalan taklimat?
Ratu mempunyai pasukan penasihat yang akan memberi taklimat ringkas dan teliti merancang semua majlis-majlis negeri yang beliau hadiri. Bagaimana mereka telah gagal untuk memberitahu cerita yang terbesar keluar dari Malaysia dan berulang-ulang di UK beberapa hari yang lalu? Dia MESTI telah dimaklumkan mengenai sensitiviti kuning warna? Jika tidak, seperti yang kita katakan di UK, "kepala mesti berputar" Melainkan sudah tentu, Ratu lakukan dengan sengaja?

Royal Blunder?
Friday, July 15th, 2011 GMT - From Sarawak Report
The palace will surely be running an enquiry into the shockingly embarrassing faux pas on the part of the Queen when she met the Prime Minister Najib yesterday. How could her majesty have been allowed to make such an appalling blunder?
There could not be a more glaringly bright garment in the royal wardrobe. Brilliant daffodil yellow! From head to toe! If her majesty had worn this on the streets of KL the previous week, she would have been arrested! No question about it!

Briefing Failure?
The Queen has teams of advisors who brief her and carefully plan all her state occasions. How could they have failed to inform her of the biggest story coming out of Malaysia and repeated in the UK the past few days?
She MUST have been informed of the sensitivity of the colour yellow? If not, as we say in the UK, “heads must roll” Unless of course, her majesty did it on purpose?

PS: Adakah kerajaan Malaysia akan mengharamkan Ratu Elizabeth dan PM British dari memasuki Malaysia akibat layanan serta melanggar larangan kerajaan BN menggunakan pakaian warna kuning??? Tepuk dada tanya Menteri dalam negeri Malaysia apa tindakan atau caj yang akan dikenakan pada mereka yang melanggar larangan tersebut??? Malaysia oh Malaysia! Apa nak jadi dengan pimpinan BN, seluruh dunia ketawa melihat betapa kalakarnya undang-undang di Malaysia apabila warna kuning dan bersih di haram di Malaysia.