PAS For ALL sekali lagi diterjemahkan melalui program pembelaan rakyat dan kebajikan di sekitar pinggir Desa Senadin dan Kg Sealine. Diketuai YDP PAS Kawasan Miri;Tuan Haji Jofri serta pimpinan Kawasan beserta anggota Dewan Himpunan Penyokong PAS ;rombongan telah turun menyampaikan bantuan serta mendengar sendiri permasalahan rakyat setempat.

Turut serta ;Sdr Khairul Faizi yang dalam rangka lawatan kerja bertemu Pemuda PAS Kawasan. Kebanyakan penduduk ditemui amat kecewa dengan janji pemimpin BN khasnya berkaitan pampasan kepada penduduk yang terlibat pada kebakaran 2 bulan yang lalu. Tidak diberi pampasan malah terpaksa membayar harga tinggi untuk mendapatkan rumah baru yang dibina kroni BN di Desa Senadin.

Selain itu bagi penduduk sekitar Kg Senadin pula menghadapi masalah tiada sambungan bekalan air dan elektrik sempurna. Bayaran mahal sehingga 3000 diperlukan untuk penyambungan melalui pihak swasta iaitu SESCO dan LAKU. Janji demi janji ADUN setempat yang kononnya akan menyegerakan penyelesaian masalah ini terus diimpikan walaupun sudah 5 kali pilihanraya. Mereka kesal dan telah menyatakan sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat untuk membuat perubahan.

Tuan Haji Jofri yang ditemubual menyatakan komitmen dan usaha PAS untuk membawa permasalahan ini dan dengan penubuhan dewan Himpunan Penyokong yang insyaALLAH bakal dirasmikan Tuan Guru Presiden ;PAS for ALL kini benar benar diterjemahkan di negeri Bumi Kenyalang ini. ALLAHUAKBAR!