AlhamduliLLAH,menjelang pilihanraya Negeri Sarawak yang kian hampir,petugas PAS Miri telah mengadakan latihan PACA Siri 1 pada hujung minggu lalu;khas memberikan simulasi dan panduan menjadi agen PAS selaku PACA di PRK DUN kelak di Pejabat PAS Kawasan Miri Jalan Bintang.


Latihan yang diketuai Saudara Hafizan merangkumi keperluan Pilihanraya seperti Borang 13&14 dan etika serta peraturan yang telah digazetkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya. 20 petugas dari Dewan Pemuda PAS Miri dan Dewan Muslimat telah hadir.Sebelum ini;konvensyen IT dan Pilihanraya telah diadakan pada awal Mac sebagai persiapan awal dari sudut IT dan Sistem Pilihanraya.

Selain itu juga ;Exco Pemuda DPP ;Ustaz Ibn Ali yang turut hadir telah menyuntik semangat kepada seluruh petugas dalam menghadapi Pilihanraya mendatang.Sementara itu dalam perkembangan berkaitan ;PAS Kawasan Miri telah menubuhkan 3 lagi Cawangan PAS iaitu Senadin,Pujut dan Piasau. bagi maklumat lanjut boleh hubungi M Azwan(0133603290-PAS Senadin), Hj Abdullah 0199156610(PAS-Piasau) dan Khairulnizam 019-2742648(PAS Pujut) .

Dalam perkembangan lain;YDP PAS Miri;Tuan Haji Jofri menganggap habuan 2 Billion oleh TPM semasa lawatan ke Sarawak sekadar janji manis politik menjelang Pilihanraya;tapi beliau yakin rakyat Sarawak sudah bijak menilai tindakan ini. PAS Miri yakin katanya semangat Sibu bakal menggugat BN menjelang PRK DUN kali ini. PAS bersama rakan rakan Pakatan ;tambahnya lagi ,semakin kuat solidariti ;ditambah pula kejayaan SNAP dalam keputusan Mahkamah baru baru ini pasti menjadi pemangkin kebangkitan rakyat di bumi kenyalang.