Mesyuarat BN Sarawak minggu ini menjadi petanda Pilihanraya DUN Sarawak kian hampir.
Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, hari ini berkata Barisan Nasional (BN) Sarawak sedang bersiap sedia bagi pilihan raya negeri yang mesti diadakan menjelang Julai tahun depan tetapi tidak membayangkan bila ia akan diadakan.

Taib yang juga Pengerusi BN Sarawak berkata, pemimpin empat parti komponen BN Sarawak telah diarahkan supaya mempersiapkan diri semasa permukiman tahunan BN negeri selama dua hari yang diadakan di Taman Negara Mulu di Miri yang berakhir semalam.

"Tugas-tugas tersebut ialah untuk mempertimbangkan empat tema utama bagi pilihan raya negeri yang akan datang," kata seorang ahli strategi Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) malam semalam.Yang pertama ialah untuk menyusun strategi mengenai tema yang Sarawak perlukan dan "bukan yang diimport dari Semenanjung Malaysia".Menurut ahli strategi tersebut, ini ekoran peningkatan persepsi bahawa pengundi Cina misalnya - jika diberi pilihan antara Tan Sri George Chan (kiri) dan Lim Kit Siang (kanan) - akan memilih Lim yang merupakan pemimpin veteran DAP. DAP telah berjaya menembusi Sarawak. Malah nama pengerusi DAP, Karpal Singh, kini turut menjadi bahan perbualan di kalangan masyarakat Cina Sarawak. Lebih menarik pelancaran PAS Sibu Jumaat pasti memberi tamparan hebat buat Taib. Pastinya gerakan anti Taib dan BN sedang rancak berlaku. Ayuh lakukan perubahan bersama Pakatan Rakyat