Congratulation to University Malaysia Sarawak (UNIMAS) and Sarawak Soccer Squad for their success

Among the top 200 universities in Asia, University Malaysia Sarawak (UNIMAS) has been selected as one of the best 200 top university in the Asia. This meant that among all the universities in Malaysia (foreign campuses in Malaysia is not included), only 7 universities managed to enter the Top 200.


*A score of 100 is given to the top universiti in the list, and the rest are pegged to this score


No. 39 Universiti Malaya (UM) – 73.70


No. 53 Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) – 64.09


No. 54 Universiti Sains Malaysia (USM) – 63.40


No. 57 Universiti Putra Malaysia (UPM) – 60.40


No. 76 Universiti Teknologi Malaysia (UTM) – 55.10


No. 161-170 International Islamic University Malaysia (IIUM) – 32.90


No. 191-200 University Malaysia Sarawak (UNIMAS) – 28.70


PAS Miri would like to congratulate the University Malaysia Sarawak (UNIMAS) for their success recently, there are chosen among the 200 best universities in Asia. PAS also suggests that the Government of Malaysia and Sarawak to build more university and higher education center in Sarawak, Sarawak land is too large and there are many people who can not afford to study away or abroad. With more high school in Sarawak, the cost savings and expenditure of money can be saved and Sarawak will be more attractive for overseas students to study in Sarawak. This will give more income to Sarawak besides promoting Sarawak as well as internationally. For students who can not afford the Sarawak government should provide some facilities for those studying in the states so that they are not abandoned instantly, and after leaving school they will become a useful asset for the country.


Also to the Sarawak football team that has been successfully qualified for the super league. Sarawak Government should build a better stadium to train the young people who have no any involvement or agreement with any association or organization to be guided and trained by professionals so that they can raise the name of Sarawak at the national level and abroad. With that PAS Miri hope these suggestions and views be noted and appropriate action will be taken by the relevant authorities. We want our generation to be educated, honest, and healthy and disciplined for making Sarawak highly regarded and respected by the international community. If the federal government ruled by the Pakatan Rakyat later we hope this will be given the priority to the welfare and the prosperity for the people of Sarawak. We hope that PAS and Pakatan Rakyat to give charity and have a charitable foundation to help those who are unfortunate to become a reality. Insha-Allah

PAS Miri mengucapkan Tahniah Kepada UNIMAS dan Skuad Bola Sepak Sarawak atas kejayaan mereka


PAS Miri ingin mengucapkan tahniah kepada University Malaysia Sarawak (UNIMAS) atas kejayaan mereka terpilih diantara 200 universiti terbaik di Asia baru-baru ini. PAS juga ingin mencadangkan agar Kerajaan Malaysia dan juga Sarawak agar membina lebih banyak lagi university dan pusat pengajian tinggi dalam Sarawak memandang Sarawak tanahnya luas dan penduduknya juga ramai yang kurang berkemampuan untuk belajar jauh atau ke luar Negara. Dengan adanya pusat pengajian tinggi dalam Sarawak maka kos penjimatan dan pengeluaran wang Negara dapat dijimatkan dan juga Sarawak dapat menarik lebih ramai pelajar luar Negara belajar dalam Sarawak. Sudah tentu ini akan memberi pendapatan kepada Sarawak disamping kita dapat mempromosikan Sarawak di peringkat antarabangsa. Bagi pelajar yang kurang berkemampuan kerajaan Sarawak patut memberi sedikit kemudahan untuk mereka menuntut ilmu dalam negeri agar mereka ini tidak terbiar begitu sahaja dan setelah keluar dari alam persekolahan mereka ini akan menjadi asset yang berguna untuk Negara sekiranya mereka diberi peluang belajar dalam negeri.
Begitu juga dengan skuad bolasepak Sarawak yang telah berjaya layak ke liga super. Kerajaan Sarawak sepatutnya membina stadium yang lebih baik untuk melatih pemuda yang masih belum ada sebarang perjanjian atau perlibatan dengan mana-mana pihak atau pertubuhan agar dibimbing dan dilatih secara professional agar mereka ini dapat menaikkan lagi nama Sarawak di peringkat nasional dan luar Negara. Dengan ini PAS Miri berharap agar cadangan dan pandangan ini diambil perhatian dan tindakan sewajarnya oleh pihak yang berwajib. Kita mahu generasi kita berilmu,amanah, sihat dan berdisplin agar menjadikan rakyat Sarawak dipandang tinggi dan disegani oleh masyarakat antarabangsa.

Jika kerajaan persekutuan diperintah oleh Pakatan Rakyat kemudian kita berharap perkara ini akan diberi keutamaan untuk kebajikan dan kesejahteraan masyarakat Sarawak. Kami berharap bahawa PAS dan Pakatan Rakyat dapat memberi kebajikan dan membina sebuah yayasan amal untuk membantu orang-orang yang tidak berkemampuan akan menjadi kenyataan. Insya-Allah

PAS Miri